Simplify - Helgolandsgade 13, 3. th. - 1653 København V - tlf. 3112 0820 - jacob@simplify.dk

Tilgang og tankegods

For Simplify er forenkling både mål og middel.

Designtænkning gennemsyrer alt. Dieter Rams' ideal om "As little design as possible".

Simplicitet er i sig selv en værdi i kommunikation. Et mål og et ideal. Udgangspunktet er i virkeligheden ret enkel: Fortæl, hvem du er. Hvad du vil. Hvordan, du kan gøre mit liv bedre. Sværere er det ikke.

Vi tror på langsigtet brandopbygning, frem for hurtige, taktiske budskaber.

 

Vi tror på dybe menneskelige indsigter, frem for kortvarig opmærksomhed.

 

Vi tror på, at effektiv kommunikation først og fremmest handler om den originale idé og den gode historie. Fordi belønningen for originalitet er opmærksomhed og en plads i langtidshukommelsen.

Med udgangspunkt i den stærke indsigt og den gode idé kommer mediet ind i billedet. "The medium is the message". Enhver kommunikationsplatform har sine muligheder og begrænsninger, som budskabet skal optimeres efter. Det gælder ikke mindst i den digitale verden, hvor mediernes egenskaber ændres fra dag med koden fra den enkelte platform.

------------------

Du kan læse flere holdninger og perspektiver i Jacob Boghs klummer for Dansk Markedsføring her:

Dansen om den varme grød - om de nye marketingdiscipliners tendens til unødigt at komplicere opgaven og ignorere fages helt grundlæggende formål.

Markedsføring som frossen mundskyl - om kvalitativ vs. kvantitativ vurdering af resutater.

Elefanterne i mediemarkedet - om (fraværet af) moralsk medieinvestering.

Lav kvalitet og ringe værdi - om influencernes reelle indflydelse